Tuesday, November 27, 2012

UKKM..MRSM entrance exam

Sekadar meneman anak..tapi teruja lebih..Down my memory lane..again n again
 
 covered walk that connects the 'new' and the 'old' academic buildings
 
the form 5 students were having their chemistry exam..the same spot where i sat almost 30 years ago...phew sungguh tua
 dewan meranti?..if i m not mistaken, near the library. We used to have video show here during weekend. believe it or not, i ve decided to pursue my study in usm after watching 'ali setan' here..usm looked so beautiful in that film..rupanye Allah sudah menentukan jalan hidup yang tidak kita sangka-sangka. i did not apply for any oversea course because of my intention to do medicine, i did not apply for ukm matriculation despite being 'coaxed' by the interviewer during the interview after spm. 'package' yang Allah sediakan melebihi dari jangkaan..SubhanAllah

1 comment:

Zairi Ibrahim said...

Assalamualaikum...

Nama saya Muhammad Zairi b. Ibrahim, link :

https://www.facebook.com/syedzaihan.syedibrahim?fref=ts

bekas pelajar MRSM Kuantan tahun 2012. Saya juga merupakan Manager bagi sebuah group tarian yang digelar Power Puff Boys (PPB) yang terdiri daripada pelajar-pelajar satu batch dengan saya, terdiri daripada 5 orang iaitu :-

Muhammad Shukri b. Tarmizie link:

https://www.facebook.com/muhd.shukri.988?fref=ts

Khairul Syafiq b. Roslan link : https://www.facebook.com/airmasakrasatawar?fref=ts

Mohd. Arif Haidar b. Rosli link: https://www.facebook.com/mohdarif.haidar?fref=ts

Hafizul Anuar b. Jamaluddin link: https://www.facebook.com/hafizul.anuar.9?fref=ts

Syafie b. Saniy Tai link: https://www.facebook.com/damahom.eifays?ref=ts&fref=ts

Untuk pengetahuan abang2 dan kakak2 Kuatagh semua, kami sangat berminat dengan aktiviti kreatif seperti tarian dan aktiviti seni fizikal yang lain. Dengan bergenrekan Modern Street Dance seperti Shuffle, Poreotics dan sebagainya, kami sering menjadikan tarian sebagai platform untuk kami mengekspresikan kreativiti, minat dan tenaga kami. Setelah setahun bergerak secara underground dan hanya menjadikan Youtube sebagai madah kami berinteraksi dengan umum, sudah tiba masanya untuk kami mengorak langkah mengetengahkan bakat dan minat kami kepada umum. Sebagai permulaan kami akan menyertai pertandingan tarian yang dianjurkan . Kami bakal menyertai pelbagai pertandingan tarian yang dianjurkan oleh pelbagai institusi swasta seperti pasaraya2 besar, anjuran kelab Rakan Muda dan Belia 1Malaysia 4 Youth (1M4U) dan sebagainya.

Namun, akibat kekangan wardrobe, pengangkutan dan yuran pernyertaan yang semuanya memerlukan duit, simpati ikhlas dan sokongan abang2 dan kakak2 Kuatagh sekalian amat kami perlukan untuk kami naik dan memperkenalkan diri kami kepada masyarakat. Oleh itu, saya sebagai wakil kepada group PPB ingin memohon jasa baik abang2 dan kakak2 Kuatagh untuk memberi sumbangan ikhlas untuk menampung berbelanjaan kami untuk menyertai pertandingan2 tarian. Sokongan dan bantuan abang2 dan kakak2 Kuatagh sekalian amat saya harapkan dan diharapakan supaya generasi kami dapat terus dibantu oleh abang2 dan kakak2 Kuatagh yang boleh saya ibaratkan sebagai sebuah keluarga yang besar, yang sanggup menolong saudaranya dengan ikhlas dan say sering mengingatkan diri saya bahawa jika saya berbuat kebaikan, dengan rahmat dan izin-Nya, sayA juga akan dibantu ketika kesusahan dan abang2 dan kakak2 juga tak terkecuali. Bukan niat saya ingin mengeksploitasi sumbangan abang2 dan kakak2 sekalian, kerana amanah saya untuk saya gunakan duit tersebut untuk menaikan nama Power Puff Boys kepesada Malaysia.

Akhir kata, semoga niat murni saya ini mendapat keredhaan-Nya, dan sumbangan abang2 dan kakak2 Kuatagh semua amat saya hargai dan Tuhan sahaja yang mampu membalas jasa abang2 dan kakak2 sekalian. Sokonglah kami dan doakan kami berjaya, supaya kami sentiasa memperoleh kejayaan.

Sebarang pertayaan dan urusan pemberian no. akuan PBB, boleh abang2 dan kakak2 contact :

Manager ( Zairi Ibrahim ) via phone : 014-2317065 (Maxis)
via e-mail : leo_aye@yahoo.com.my

Berikut merupakan link bagi video2 youtube tarian kami :

https://www.youtube.com/watch?v=bjsZX9VpBxo
http://www.youtube.com/watch?v=lI2Z9a3qNvI
http://www.youtube.com/watch?v=2cCKlQ6WzqE

Sokongan abang2 dan kakak2 Kuatagh saya akhiri dengan ucapan terima kasih <3 sebarang teguran kami akan terima sebaiknya. Akhir sekali, tolonglah kami menaikan nama MRSM Kuantan dan kerana MRSM Kuantan, abang2 dan kakak2 mampu berjaya kini. Hebahkanlah message ini kepada rakan Kuatagh sekalian dan sebarang tawaran untuk pertunjukan akan kami terima sekiranya waktu dan masa mengizinkan :) Semua urusan, contact lah no. saya diatas...

Majulah MRSM KUANTAN , Majulah PPB, and Save GAZA!!
Assalamualaikum...

lb3f.lilypie.com/TikiBlogger.php/3Ta5