Monday, December 12, 2011

Ombak rindu..tsunami dosa?

Hanya sekadar pandangan peribadi, satu persoalan. Jika tahun lepas tahun hantu Dan tahyol, tahun 2012 tidak mustahil jadi tahun novel cinta ke FileM. apa tah lagi jika untung juta juta. Maka khayal lah kita dibuai ombak tsunami. Disulam pula dengan adegan Kemban Kemban. Atas justifikasi seni dan tuntutan peminat pecah panggung maka bertubi tubi pujian pakar. Pengarah Dan penerbit senyum lebar sebab untung juta juta. Tuan punya buku pun senyum sumbing tengok royalti yang masyuk.....Tapi otak saya yang kurang berseni sering bertanya..ish depa tak rasa cuak ke nak telan hasil untung Dari FileM yang begini. Macam mana nak suap anak bini dengan hasil yang begini. Apa justifikasi depa untuk buat FileM dengan pelakon Islam yang sanggup guling guling Dan singgul singgul dengan yang tak sepatutnya. Kot la zaman Dulu Dulu ilmu tak cukup. Nowadays dah banyak sangat ceramah, majlis ilmu, imam muda, imam tak muda, ustazah pilihan , ustazah tak terpilih, solehah...Tanya lah ustaz, tanyalah ustazah...ustaz don30 minutes pun Ada. So habaq Mai Kat chek...apa yang tak kena? Kalau nak buat FileM nak bagi orang sedar diri buat lah dengan ikhlas, jangan campur aduk yang baik dgn buruk...Buat Pengarah, penerbit, pelakon...setakat ni takda manusia boleh tongkat dunia tak mati mati...so tolong lah jangan buat orang lain bertambah dosa....

3 comments:

mamasita said...

Salam Doc..saya memang jarang menonton pilem Melayu sekarang.
Pada saya, kalau Doc pikir gitu, saya setuju saja..sebab saya tahu bukan nak komen semborono..mesti ada sebab kuat doc menegur..saya sokong pendapat doc..:)

NBK said...

salam akak mm...

mysweetgurl said...

Me too i dont like the movie as claimed it was so goood..i waste my time looking what actually make people watching it tears

lb3f.lilypie.com/TikiBlogger.php/3Ta5